Diabetes Prevention Investment Lab
En komplet webløsning, som fik skabt en platform for netværket.
01
Opgaven
Diabetes Prevention Investment Lab er et professionelt netværk, hvis målgruppe bl.a. er kommuner og eksperter inden for det givne område. Vi fik opgaven at udvikle deres hjemmeside, som appellerede til præcis denne målgruppe.
Simplicitet, professionalitet og overskuelighed var det, der skulle være gennemtrængende på hele hjemmesiden.
Om DPIL
Diabetes Prevention Investment Lab er et specialiseret, værdidrevet og professionelt netværk, der har til formål at accelerere udvikling og implementering af nye partnerskabsmodeller.
Disse understøtter en mere effektiv håndtering af svær overvægt og type-2 diabetes samt andre ikke-smitsomme sygdomme.
02
Fremgangsmåden
Designfasen var den første del af processen. Vi startede ud med at samarbejde om en fælles referenceramme for, hvordan hjemmesiden skulle se ud.
På baggrund af dette begyndte vi udviklingen. Her var samarbejdet tæt, som sikrede, at alt levede op til DPIL’s ønsker – og til den fastsatte deadline.
Hovedfokus var, at den store mængde tekst, som skulle være på siden, skulle være overskuelig og “legende”.
Hvilken løsning fik de?
DPIL fik en hjemmesideløsning, hvor der indgik designsketches for den komplette online identitet.
Dette var farver, skrifttyper samt billeder, som skulle vælges. Meget var foreslået i forvejen, men det hele skulles samles til én pakke.
03
Resultatet
DPIL var meget tilfredse med resultatet af hjemmesiden, som udtrykte det, de ønskede.
Vi leverede en guided-løsning, som gav mulig for, at DPIL selv kan ændre alt indhold på siden selv. Dette sikrer, at hjemmesiden altid er opdateret og afspejler evt. ændringer.